Lägesrapport

Här kommer ett sånt där klassiskt vardagsinlägg, eller lägesrapport. Har tyvärr inte så mycket roligare att bjuda på då mitt huvud är helt bombat med plugg.. 

Hästarna går hemma på nätterna för att vänja in sig med gräset, så de går fortfarande i skogshagen på dagarna. Pigga, glada och lite runda. Både Tor och Räkan har en jäkla massa insektsbett överallt, den här sommaren har det varit extremt med bromsar.. fy! Och matte då? Jo, jag pluggar, har styrketränat lite grann senaste veckan, och pluggar lite till och därimellan hinns det med stressätande av onyttigheter och greja med mina grabbar :-) Och katterna är givetvis med, lite överallt. De har varit med ända upp till stallet, de är med i soffan, sängen, skrivbordet, ja, lite överallt. Astas nya grej är att lägga sig och sova på kursböckerna, för då mååste matte kela med henne ;-) 


Räkan har väääldigt mycket energi och arbetsvilja, det kryper i hela kroppen på honom verkar det som, haha. Han är inte direkt jäättetjock, men rund och omusklad. Hans knä har blivit bättre när de gått i skogshagen på heltid vilket känns jättebra :-) Idag var vi på en kort skogspromenad där han fick gå före, tänka, stanna och slappna av och försöka lyssna på sin matte, hade en trött häst när vi kom hem :-) 

Han ääälskar å dra matte i håret...
 
Tor var det visst dåligt med bilder på, försöker ladda upp ett filmklipp när han ligger på sidan och blir kliad på magen men instagram verkar inte vilja samarbeta.. Idag tog vi en körtur för första gången på lääänge, han var överpigg och jag hade ett halvblod i tömmarna som var hysteriskt rädd för en stock, åt bägge hållen.. Han fick rejsa av sig på ett gärde och var såå nöjd över att få sträcka ut och lyssnar ändå duktigt på kommandon när han är pigg. Blir lite avstängd när han blir rädd, men är oftast bara gå ur vagnen och gå fram till honom så "landar" han. Han är aldrig rädd för något direkt, förutom när han är pigg ;-) Så vi ska nog försöka komma igång med körningen igen någon gång i veckan, trots att vi inte har rätt utrustning för det, men varva med mycket annat så ska det nog gå :-) 

Nu ska jag återgå till det eviga pluggandet och invänta husse och kvällen :-) 
 
 











Kom ihåg mig?
Varmt välkommen! Hanna heter jag, snart 18 vintrar, bor i Värmland med min sambo och våra djur, bl.a. mina två ponnier Tor och Räkan. Ni finner presentationer om oss alla! Här kommer ni få följa med i mitt liv som distansstudent och tjej som försöker hitta sin plats här i världen. Det kommer handla om barfotahovar, trickträning, healing, körning, långa tyglar, klickerträning och en massa mer, åt det naturlika hållet!