Promenaddag

Lill-lördag, vaknade sent och efter frukosten tog jag hem hästarna och tog in Tor. Verkade hovarna, pillade på hans dumma inkar (se bild) som jag tvättar med Mikroferm och sedan kladdar på grankådssalva på, han får även foderkalk för att förbättra pH värdet i kroppen. Hoppas det ska ge resultat! 
Tog på honom bootsen och tog en sväng på 4-5km som fick innehålla mycket tempoväxlingar på olika underlag. Bootsen sitter på bra, även i galopp, Tor verkar nöjd med dem och inga skavsår eller liknande, är supernöjd! Skulle jag använda boots ofta skulle jag nog köpa ett par Equine Fusion istället, men nu får det fungera med dessa. Är tänkt att han ska få ha dem när hovarna är i obalans, längre körturer med varierat underlag, hårt underlag samt också på vintern vid halka då de går att brodda :-) 

Efter lunch var planen att klättra i skogen med Räkan, men Jenny hörde av sig så fick bli långpromenad med henne och hennes två doggs, 1,7 mil gick vi. Så fick ihop 2 mil idag, nu är kroppen uuurtrött, efter att inte gjort mycket under sommaren. Men viss grundkondis har jag visst kvar :-) Hästarna fick gå hemma under natten så ska Räkan få göra något imorn och Tor ska få ett lösgörande pass på töm eller löst :-) 













Kom ihåg mig?
Varmt välkommen! Hanna heter jag, snart 18 vintrar, bor i Värmland med min sambo och våra djur, bl.a. mina två ponnier Tor och Räkan. Ni finner presentationer om oss alla! Här kommer ni få följa med i mitt liv som distansstudent och tjej som försöker hitta sin plats här i världen. Det kommer handla om barfotahovar, trickträning, healing, körning, långa tyglar, klickerträning och en massa mer, åt det naturlika hållet!