Tillbaka till vardagen

Hej! Som ni ser har det blivit en annorlunda design här, trivs mycket bättre nu, men headern är tillfällig :-) 

Skolan har startat igen och det börjar alltså återgå till vardag igen efter lite ledighet, börjar terminen med att läsa kurserna Engelska 6 och Kommunikation. För övrigt rullar det på, katterna växer så det knakar, både i kropp och knopp :-) En av dem ska steriliseras (Katla) och den andra (Asta) ska få gå på p-piller då vi vill ha en kull sen. 

Pepsi har åkt hem till sin nya ägare, och han kommer få det sååå bra. Han klev fint på transporten i onsdags när han påbörjade sin långa resa upp till norr. Känns alltid så himla bra när man kan förmedla goda hem åt individer som hamnat snett. 

Har goda nyheter när det kommer till Räkan, han blir kvar. Hur och varför tänker jag inte gå in på i detalj, men han blir kvar hos oss. Nu ska han bara få ett pass och grundvaccineras. Hästarna ska få komma hem nästa vecka under nätterna men får gå kvar i skogshagen under dagarna, de har börjat beta ned slyet och buskarna ordentligt nu och Räkan är sååå snygg, ordentligt muskler och inte sett patellaupphakningen på flera veckor, hur underbart?! Annars är det vila som har gällt, det är så äckligt varmt om dagarna. Tor och jag var ute på buspromenad för ett par dagar sedan och han var såå nöjd över att få göra någonting, så denna vecka ska vi komma igång lite igen är planen. Räkan vill med hela tiden ur hagen och vill göra saker, och har börjat hummat lågt och välkomnande när man kommer, mattes hjärta! ♥ 

Brev med hö i las på lådan idag för att skickas iväg på analys, skönt att få det gjort! Annars är det en del kvar på att-göra-listan. Just nu håller vi på att har ut sand utanför lösdriften där det var så jäkla lerigt förra hösten, så nu är det dränerat, natur grus ovanför och nu sand, håll tummarna för att vi ska slippa leran! Har även plan på att göra ett PP i sommarhagen och lite smågrejer. Har en plan i huvudet, så hoppas att det blir till det bästa för hästarna och att de rör sig ännu mera när vi är klara :-) 

Just nu har jag pluggat i flera timmar, ordnat med design och ska nu gå och titta till hästarna, planen var att göra något idag, men är heeelt slut i huvudet så tar nog och pluggar lite till senare så jag har extra mycket tid imorgon, största plusset med att plugga distans! :-D 

 











Kom ihåg mig?
Varmt välkommen! Hanna heter jag, snart 18 vintrar, bor i Värmland med min sambo och våra djur, bl.a. mina två ponnier Tor och Räkan. Ni finner presentationer om oss alla! Här kommer ni få följa med i mitt liv som distansstudent och tjej som försöker hitta sin plats här i världen. Det kommer handla om barfotahovar, trickträning, healing, körning, långa tyglar, klickerträning och en massa mer, åt det naturlika hållet!