Början på resan..

 
Ovan visas ett av många videoklipp och bilder på mig och Bettan, hon som la grunden till hela min nuvarande hästfilosofi, om inte livsfilosofi t om. Henne har jag att tacka för allt. Hon vägrade göra någonting, ville inte stå stilla i gången, ville inte promenera, inte longeras, inte ridas osv. Hon kom in i mitt liv av en slump och försvann lite fort, vi hade ungefär två år tillsammans som numera känns som ett ögonblick. Ingenting jag gjorde fungerade och hon tvingade mig till att möta henne i nuet, och framförallt, möta henne på samma våglängd. När jag väl gjorde det, såg henne som individ och började med positiv förstärkning, då började vi komma någonvart. Det var milslånga skogspromenader, trickträning, körning och även ett enda ridpass. Jag är ganska säker på att en sådan relation med en ponny igen, kommer jag aldrig få. Så simpelt, rent och fantastiskt. 

Låter kanske som allting var en dans på rosor, men nej. Det var många bett, sparkar, vägra att gå, panik i stallgången m.m. Men vi kom långt, och avslutade på topp. Skulle hennes nuvarande ägare ringa och fråga om jag ville köpa henne, skulle jag inte tveka en sekund, hur än livet hade tett sig.

Min skogsprinsessa, min inspiration, min guide.
Jag hoppas vi ses igen. 


Klara Forsström    •  

Åh <3










Kom ihåg mig?
Varmt välkommen! Hanna heter jag, snart 18 vintrar, bor i Värmland med min sambo och våra djur, bl.a. mina två ponnier Tor och Räkan. Ni finner presentationer om oss alla! Här kommer ni få följa med i mitt liv som distansstudent och tjej som försöker hitta sin plats här i världen. Det kommer handla om barfotahovar, trickträning, healing, körning, långa tyglar, klickerträning och en massa mer, åt det naturlika hållet!